Astazi, una dintre cele mai emblematice companii care are sediul in judetul Prahova, S.C. CONPET S.A. isi aniverseaza ziua. Conpet este operatorul Sistemului Național de Transport al petrolului prin conducte, companie strategică pentru industria energetică națională, reprezentativă pentru piața românească de capital.
Conpet deţine infrastructură critică naţională, în baza Hotărârii de Guvernnr. 1198/2012 privind desemnarea infrastructurilor critice naţionale. În acelaşi timp, Sistemul Naţional de Transport al Petrolului administrat de companie este de importanţă strategică, conform Legii Petrolului nr. 238/2004. Societatea este definită, prin lege, ca fiind de importanță națională și strategică.
Conpet S.A. oferă servicii specializate de transport petrolier prin conducte și cu vagoane cisternă pe calea ferată (CF), asigurând aprovizionarea rafinăriilor cu ţiţei şi derivate ale acestuia din producția internă şi din import.
Societatea operează o rețea de conducte cu o lungime de 3800 km, care traversează 24 de județe ale țării. Operațiunile de transport sunt coordonate de la Dispeceratul Central.
La sfârşitul secolului al XIX-lea, ing. Anghel Saligny a susţinut ideea introducerii conductei, numind-o „albia prin care petrolul să meargă singur ziua şi noaptea de la izvorul lui până la Cernavodă şi Constanţa”.
1901
Au fost puse bazele activităţii de transport ţiţei prin conducte în România. În acel an s-a construit prima conductă de transport ţiţei între Buştenari şi gara CF Băicoi, judeţul Prahova.
1901-1940
Odată cu dezvoltarea câmpurilor petrolifere din România s-a extins şi reţeaua de conducte.
1934
Sistemul de conducte avea o lungime de 2522 km, iar producţia de petrol brut era de 8.473.355 tone.
1948
Companiile petroliere au trecut în proprietatea statului.
1956
S-a înfiinţat Întreprinderea de Transport Ţitei prin Conducte Ploieşti (I.T.T.C.), care a preluat exploatarea tuturor conductelor de ţiţei de pe teritoriul ţării.
1968
S-a efectuat primul transport de ţiţei din import pe calea ferată, pe ruta Constanţa-Piteşti. Un an mai târziu, ţiţeiul din import s-a transportat pe prima conductă magistrală Constanţa-Piteşti, cu diametrul de 143/4 inch.
22.01.1991
I.T.T.C. a devenit CONPET S.A., prin Hotărârea de Guvern nr. 1213/1990, fiind prima companie constituită în sectorul petrolier.
1996-2008
CONPET S.A. a trecut printr-un amplu proces de modernizare, ca urmare a implementării Proiectului de Reabilitare a Sistemului Naţional de Transport Ţiţei prin Conducte în valoare de 143,66 milioane USD, 91,00 milioane USD din fonduri proprii şi 52,66 milioane USD reprezentând împrumut de la Banca Mondială.
2007
Sistemul de „Management integrat Calitate – Mediu – Sănătate, Securitate Ocupaţională” a fost certificat de firma germană Germanischer Lloyd Hamburg.
2009
La începutul anului, a fost pus în funcţiune Dispeceratul Central al Sistemului Naţional de Transport Ţiţei, Gazolină, Condensat şi Etan Lichid prin Conducte, la noul sediu al companiei, din Ploieşti.
2010
S-a finalizat implementarea Sistemului Informatic Integrat.
2013
5 septembrie, acţiunile CONPET S.A. au fost listate pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti, la secţiunea „Titluri de capital”, categoria I, în prezent „Premium”.
2014
CONPET S.A. s-a clasat pe locul 20 în Top 100 al emitenţilor după capitalizare bursieră, la finele anului.
2016
CONPET S.A. s-a clasat pe locul 16 in Top 100 al emitenților după capitalizare bursieră, la finele anului.
2017
La 3 ianuarie 2017, capitalizarea bursieră era de 690.870.734,4 lei (79,8 lei/acțiune).