„Credem că cele mai bune afaceri ar trebui să aibă succes online. Iar noi le vom ajuta să atingă acest țel prin construirea unei prezențe de excepție în mediul digital.” Aceasta este premisa de la care pornește, de pildă, iAgency.ro, una dintre cele mai prolifice agenții de servicii SEO din România.
SEO înseamnă Search Engine Optimization, adică, în traducere liberă, procesul de optimizare a site-urilor aferente afacerilor digitalizate astfel încât să fie remarcate de Google în ceea ce privește returnarea rezultatelor sale de căutare (topul SERPs).
Google este, fără dar și poate, cel mai popular motor de căutare la scară largă, astfel încât SEO vizează, cu predilecție, acest tool – deși mai există și alte instrumente similare, precum Bing sau Yahoo!, însă nu la fel de semnificative și utilizate în rândul internauților.
Site-urile aferente afacerilor digitalizate constau, de obicei, fie în magazine online (comerț electronic), fie în simple pagini web de prezentare a diferitelor firme și companii care activează pe segmentul de servicii. Astfel, un pachet de servicii SEO reprezintă, ca strategie de promovare pentru brandurile prezente în mediul digital, o tehnică de e-marketing.
Ca tehnică de e-marketing, SEO poate oferi numeroase beneficii și rezultate impresionante pentru aproape orice tip de afacere digitalizată. O agenție de profil te poate ajuta în acest sens, punctând o multitudine de aspecte benefice site-ului respectiv, astfel încât acesta să devină cât mai vizibil în Google și, implicit, în rândul utilizatorilor de Internet care efectuează căutări specifice în scopuri comerciale (n.r. shopping online).
Odată cu creșterea vizibilității, în termeni de brand awareness, crește automat și șansa antreprenorului de a obține un profit mai mare. Mai exact, cum te pot ajuta serviciile SEO și ce oferă acestea ca tehnică de promovare pe Internet?

Audit site
Acesta este un pas deosebit de important în Search Engine Optimization! Printr-un audit SEO are loc o analiză minuțioasă a site-ului, pentru a identifica eventualele probleme, indiferent de gravitatea lor, ce ar putea afecta pozițiile site-ului / brandului în Google.
Stabilire strategie
Strategia de optimizare prin servicii SEO joacă un rol crucial în maximizarea și fructificarea prezenței afacerii respective în mediul online. Atenție, însă, aceasta trebuie reevaluată ori de câte ori Google implementează un nou update de algoritm.
Site mobile-friendly
Accesările de pe dispozitive mobile devin tot mai predilecte în rândul internauților, comparativ cu accesările în versiunea desktop a site-urilor, astfel că este imperios ca acestea să fie mobile-friendly: design adaptat, intuitiv și ușor de navigat de pe orice dispozitiv.
Optimizare SEO on-page
Este vital ca motoarele de căutare să poată accesa site-ul și să găsească conținut de calitate pe paginile acestuia (unic, relevant, util).
Optimizare SEO off-page
Link building-ul a fost dintotdeauna o parte importantă a oricărei strategii SEO, însă în prezent trebuie avut în vedere faptul că cea care primează este calitatea, nu cantitatea!
Analiză și înțelegere business
Răspunsuri la întrebări precum: Care sunt punctele forte și punctele slabe?, Care sunt obiectivele afacerii? etc. sunt esențiale pentru conceperea unei strategii viabile și eficiente. Așadar, serviciile SEO nu se rezumă doar la aspecte de promovare, detalii tehnice sau conținut optimizat, ci și la analiză de business și monitorizarea competiției.

