TNL se opune proiectului prahovean care rivalizeaza cu Transfagarasanul: Transbaiul

Comisia de Turism a TNL a redactat o rezoluţie prin care scoate la iveală interesele existente în spatele unui proiect de sistematizare rutieră dintr-o zonă greu accesibilă, montană, pentru a cărui realizare s-au asociat primarii pedelişti din Buşteni, Azuga şi Valea Doftanei.
Construcţia acestui drum, numit TRANSBAI, va fi finanţată din fonduri majoritar europene, sub aşa-numitul pretext de „îmbogăţire a potenţialului turistic al zonei şi scurtarea timpului de acces între cele două văi paralele”.

Comisia de Turism a TNL se pronunţă împotriva unui asemenea proiect megalomanic de asfaltare iraţională şi inutilă a acestui drum din Munţii Baiului (Judetul Prahova) în lumina intereselor locale de moment (şi a ignorării studiilor de impact asupra mediului), în conjunctura în care reţelele de drumuri locale şi judeţene preexistente sunt ignorate de autorităţile zonale şi se găsesc într-o stare precară de sistematizare cel mai probabil din lipsa unor avantaje imobiliare adiacente, aşa cum se preconizează prin „mini-boom-ul” oferit de specula cu terenuri destinate construirii, în urma oportunităţilor deschise de Transbai.

În cazul şoselei asfaltate din Bucegii de vis-a-vis, artizanii proiectului (CJ Dâmboviţa şi fostul ministru al turismului Elena Udrea) încercau să inoculeze opiniei publice ideea de beneficii pe care le va aduce drumul în ceea ce priveşte dezvoltarea „industriei fără fum”. Singurul beneficiu al drumului menţionat este cel al facilitării accesului la terenurile alăturate şoselei, deja parcelate în scopul final al amplasării diferitelor construcţii, pe scurt, înlesnirea unei afaceri imobiliare de amploare.

În această conjunctură, având precedentul creat şi extrapolând la cazul Transbaiului, noţiunile de dezvoltare durabilă şi activitate turistică aşa cum sunt definite ele la nivel european şi mondial nu pot fi invocate, ca şi pretext, sau mai bine zis paravan pentru vehicularea intereselor personale ale celor trei primari PDL-işti şi ale „camarilei” lor personale, din spatele acestui proiect.

O astfel de arteră rutieră este menită să mascheze migrarea afacerilor imobiliare din perimetrul Văii Prahovei spre zona superioară a Munţilor Baiului şi, mai departe, spre Bazinul Văii Doftanei, acolo unde nevoia de speculă cu terenuri a grupurilor de interese din care aceşti edili fac parte se poate desfăşura în voie, necontrolată (după modelul Rânca sau Bucegi – Şaua Dichiu).

Comisia de Turism a TNL consideră că vehicularea ideii unei staţiuni montane în zona de culme este improprie, fiind o „sperietoare” care să umfle preţurile terenurilor adiacente Transbaiului, ştiut fiind apetitul investitorilor de a arunca cu banii, atunci când apar informaţii despre anumite proiecte strategice de dezvoltare.