Solutii si opinii privind optimizarea traficului in intersectia dintre Bulevardul Independentei si strada Bobalna

Primarul municipiului Ploiești, Mihai Polițeanu, a prezentat, astăzi, cele trei soluții discutate în ceea ce privește problemele de trafic din zona intersecției dintre Bulevardul Independenței și strada Bobâlna, după lucrările de modernizare a bulevardului, când totul a fost schimbat prin  marcarea a numai două benzi pe sens.

„După cum știți, povestea reabilitării Bulevardului Castanilor a avut 3 episoade:

O lucrare care trebuia să dureze 3 luni a durat mai bine de 1 an;

După finalizare au fost constatate lucrări neconforme. Refacerea acestora a fost amânată, așa încât să le primesc moștenire la preluarea mandatului. Au fost rezolvate în 10 zile;

Și ultimul episod nerezolvat: cele 3 benzi de la Radu Stanian, sensul spre centru.

Mulți ploieșteni au cerut pe bună dreptate retrasarea celor trei benzi. Și pentru mine a fost neclar de ce s-a renunțat la o soluție care funcționa bine. Și când am preluat mandatul am propus revenirea la această soluție și am susținut-o”, explică primarul Mihai Polițeau, adăugând că „atât poliția, cât și proiectantul, s-au opus. Argumentul a fost foarte simplu: lățimea celor trei benzi nu respectă normativele legale. Așadar, revenirea la vechea soluție a picat”, explică edilul.

Soluția acceptată presupune semaforizarea intersecției Bd. Independenței cu str. Bobâlna. „Poliția rutieră a făcut niște simulări la fața locului, pare destul de convinsă că va funcționa. Personal nu-mi place soluția, înghhesuie trei semafoare pe o distanță scurtă și dacă nu sunt sincronizate bine cred că va bloca traficul. În același timp, nu pot opune o părere personală de nespecialist unei păreri mult mai avizate profesional pe care am datoria să o respect”, a mai detaliat Polițeanu.

Aflăm, astfel și că este pusă în discuție o soluție propusă de proiectant. Concert, viorbim despre un sens giratoriu la Conpet (și obligatoriu dreapta la Stanian), pe modelul giratoriului de la Piața Romană din București: „Soluția nu a fost aleasă, dar doar pentru că implicațiile asupra străzilor din jur sunt o necunoscută care nu poate fi lămurită în absența unui studiu de trafic serios care să reconfigureze circulația pe un areal mult mai mare (sensuri unice). Foarte probabil vom reveni la o discuție asupra propunerii, dar doar după ce vom face un studiu de trafic care să ducă la reconfigurarea totală a traseelor de mobilitate în Ploiești. Asta va dura, vom demara procedurile de achiziție în 2025, nu se poate face de pe o zi pe alta”, explică primarul.

Edilul vine, în acest context și cu un fel de concluzie „toată discuția asta, de fapt, este o improvizație. În lipsa unui studiu de trafic, a unor obiective privind crearea de snesuri unice și a unui sistem de management inteligent al traficului, toate deciziile de acest fel vor rămâne improvizații. Așa cum am spus, în 2025 vom face primii pași pentru a ieși din anii ’80 în care încă trăiește Ploieștiul, inclusiv în ceea ce privește mobilitatea urbană”.