Sala de 500 de locuri a Palatului Administrativ din Ploiești a fost astăzi plină de reprezentanții primăriilor din județ. Membrii ai Autorității Electorale Permanente (AEP) au realizat o prezentare a calendarului electoral, precum și a legislației în domeniu.
Prima informare a vizat Registrul electoral, respectiv sistemul informațional de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot. Deja au fost operate informațiile legate de decese, de pierderea cetățeniei, de persoanele cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de vot, precum și cu privire la persoanele care au fost puse sub interdicție. Pe 27 februarie în Registrul electoral au fost inserate inclusiv datele cu persoanele care, la data alegerilor europarlamentare, respectiv 25 mai, au drept de vot prin împlinirea vârstei de 18 ani.
În termen de zece zile de la tipărirea listelor electorale, respectiv până pe 18 aprilie, primarii sunt obligați să pună la dispoziția competitorilor electorali, la cererea și pe cheltuiala acestora, copii xerox de pe listele electorale permanente.
O altă noutate este că de data aceasta numericul secțiilor de vot este atributul AEP, nu al primarilor, care au însă o sarcină clară ca până pe 15 martie să emită dispoziția cu privire la alegerile electorale.
La întâlnirea de astăzi au mai participat prefectul județului, Marius Sersea, subprefectul Rodica Paraschiv, precum și mai mulți angajați ai Prefecturii Prahova.
Prima informare a vizat Registrul electoral, respectiv sistemul informațional de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot. Deja au fost operate informațiile legate de decese, de pierderea cetățeniei, de persoanele cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de vot, precum și cu privire la persoanele care au fost puse sub interdicție. Pe 27 februarie în Registrul electoral au fost inserate inclusiv datele cu persoanele care, la data alegerilor europarlamentare, respectiv 25 mai, au drept de vot prin împlinirea vârstei de 18 ani.
În termen de zece zile de la tipărirea listelor electorale, respectiv până pe 18 aprilie, primarii sunt obligați să pună la dispoziția competitorilor electorali, la cererea și pe cheltuiala acestora, copii xerox de pe listele electorale permanente.
O altă noutate este că de data aceasta numericul secțiilor de vot este atributul AEP, nu al primarilor, care au însă o sarcină clară ca până pe 15 martie să emită dispoziția cu privire la alegerile electorale.
La întâlnirea de astăzi au mai participat prefectul județului, Marius Sersea, subprefectul Rodica Paraschiv, precum și mai mulți angajați ai Prefecturii Prahova.