N-ai platit taxele la buget, adio ajutoare sociale!

Cei care primesc ajutoare sociale trebuie mai intai sa-si plateasca obligatiile catre buget.
Urmare aprobării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr. 124/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă socială, începând cu anul 2012, au obligaţia să-şi achite obligaţiile legale faţă de bugetul local pentru bunurile pe care beneficiarii Legii 416/2001, Legii 277/2010, OUG 148/2005 şi OUG 111/2010 le deţin în proprietate.

În cursul lunii ianuarie a.c., primăriile de pe raza judeţului Prahova au verificat bazele de date ale beneficiarilor în vederea identificării persoanelor care nu au achitat obligaţiile de plată către bugetul local. Astfel, 8,5% dintre aceştia nu au achitat aceste obligaţii.

În această situaţie se va dispune suspendarea acordării beneficiului pentru o perioadă de 5 luni începând cu 01.02.2012. În cazul achitării obligaţiilor plata se va relua şi se vor achita şi drepturile aferente perioadei de suspendare. În caz contrar, acordarea beneficiilor va înceta. Numărul beneficiarilor de ajutor social aflaţi în plată în judeţ este de 4.756, iar numărul beneficiarilor de alocaţie de susţinerea familiei aflaţi în plată în judeţ este de 10.159. Numărul beneficiarilor de indemnizaţie creştere copil şi stimulent aflaţi în plată în judeţ este de 7.529.

Menţionăm că, în luna decembrie 2011, Agenţia înregistra un număr de aproximativ 301.000 beneficiari pentru care s-au plătit beneficii sociale în sumă de aproximativ 314.000 lei. În perioada următoare Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Prahova va demara o campanie amplă de informare şi consiliere a tuturor instituţiilor implicate în procesul de acordare a beneficiilor de asistenţă socială.