Medii ale unor elevi ploiesteni care… „ne trag de urechi”

Sunt câteva aspecte ce merită luate în serios și le publicăm tocmai în dorința de a trage un SEMNAL DE ALARMĂ.

Concret, potrivit listelor cu rezultatele la Evaluarea Națională publicate azi de Ministerul Educației, observăm, din nefericire, mai multe medii extrem de mici înregistrate la mai multe școli din municipiul Ploișeti și situații care tebuie să ne…„tragă de urechi” de la învățători, profesori, diriginți până la părinți și, în fond, pe noi, întreaga comunitate:

Câteva MEDII obținute de unii elevi ploieșteni:

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „TOMA CARAGIU”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,57

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN GRIGORESCU”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI-3,55

          ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SFÂNTUL VASILE”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,55

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN GRIGORESCU”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,52

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „I.A.BASSARABESCU”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,52

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE IORGA”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI-3,52

 ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE TITUILESCU”, ȘCOALA GIMNAZIALĂ „FLORIN COMIȘEL”, ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SFÂNTA VINERI”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,50

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „FLORIN COMIȘEL”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,47

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „PROFESOR NICOLAE SIMACHE”, ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GRIGORE MOISIL”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,45

ȘCOALA GIMNAZIALĂ „GEORGE EMIL PALADE”, MUNICIPIUL PLOIEȘTI- 3,42.

Ce ar mai fi de evidențiat (adică.. de netrecut cu vederea)?

Anul acesta, numai 8 absolvenți de gimnaziu de la Școala nr. 19 au intrat s-au înscris la Evaluarea Națională. Cea mai mare medie a fost 4,00, a unui candidat care a fost notat cu 5 la Matematică și cu 3 la Limba și Literatura Română.

Cele mai mici note le-a obținut un candidat cu 1,50 la Matematică și 1,70 la Limba și Literatura Română.

Și la Școala „Candiano Popescu” din Ploiești au fost rezultate supărător de mici. Concret: aici, un singur absolvent de gimnaziu a obținut 5,95, toți ceilalți absolvenți ai aceleiași unitățiide învățământ prezenți la examen au obținut medii teribile am putea zice, între 1,70 și 4,57.

Problema se pune din două perpective:

1.Cum au ajuns acești elevi în clasa a VIII-?! Au trecut ca… „gâsca prin apă”?! Nu a sesizat nimeni în 8 ani că nu au bagaj de cunoștințe, că nu pot sau nu vor să învețe, că se confruntă…. cronic cu anumite probleme- sociale, de disciplină, de învățare etc?!

2. Ce fac acești adolescenți de acum încolo?! unde se duc, cum își vor câștiga existența la un moment dat?!