Elevii din invatamantul special. Si ei sunt ai nostri!

Despre ei nu se vorbește aproape niciodată sau… deloc. Nici despre nevoile, aspirațiile sau dascălii lor.

Despre ei nu se vorbește aproape niciodată sau… deloc.

 Și totuși ei SUNT. Sunt aici, printre noi, ne văd și ne vor aproape. Vor să-i vedem și să-i înțelegem să le zâmbim și vor și ei să se joace, să se bucure, să învețe. Cel mai adesea, sunt ignorați de societate, de comunitățile din care fac parte.

Potrivit Raportului Privind Starea Învățământului din județul Prahova în anul Școlar 2018-2019, în semestrul I al anului școlar trecut, în județ erau 6 unități școlare profilate pe învățământ special. Numărul total al elevilor din învățământul special era de 829. Așa cum reiese din documentul menționat, în Prahova, erau 124 de unități școlare care integrau copii cu CES (cerințe educaționale speciale). Numărul elevilor integrați individual care urmau curriculum-ul învățământului de masă cu servicii educaționale de sprijin a fost, în perioada amintită, de 749. Cel al elevilor depistați(pe parcurs) și integrați de comisia internă de evaluare continuă, elevi care, însă nu beneficiază de servicii de sprijin, a fost de 236.

De asemenea, este de luat în seamă că numărul elevilor cuprinși în servicii de terapie logopedică din cadrul centrelor logopedice interșcolare și al cabinetelor logopedice a fost de 345. dintre aceștia, 143 erau preșcolari, 200 în învățământul primar și 2 în clase de gimnaziu.

Tot aici vorbim și despre cei 70 de elevi școlarizați la domiciliu, dintre care 46 proveneau din școli speciale.

Aceștia toți sunt tot copii și tineri ai noștri. Ai comunităților din care fac parte. Ai prezentului și viitorului. Sunt copii și tineri care, poate, mulțumită tratamentului, terapiilor, dialogului și implicării noastre, a tuturor, ar putea găsi o cale, o meserie, un mod cinstit de a-și câștiga pâinea, de a se integra.