Echipa Toyota Gazoo Racing ia startul la FIA WRC Monte Carlo, dupa o pauza de 17 ani!

Înaintea debutului de mâine din FIA World Rally Championship (WRC), echipa Toyota Gazoo Racing a finalizat cu success programul de testare a noului Yaris WRC. Acest debut reprezintă, în fapt, o întoarcere îndelung aşteptată a mărcii Toyota în această competiție, după o pauză de 17 ani. Echipajul este pregătit pentru legendarul Raliu de la Monte-Carlo, prima competiție WRC din acest an, ce se va desfăşura în perioada 19– 22 ianuarie pe un circuit dificil prin munți, unde condițiile pot alterna între asfalt uscat, gheață şi zăpadă.

Condusă de Tommi Mäkinen – de patru ori campion World Rally şi cvadruplu câştigător al Raliului Monte-Carlo – şi cu un puternic efectiv de piloți format din Jari-Matti Latvala (#10), unul dintre cei mai rapizi piloți de raliu din lume, şi din experimentatul Juho Hänninen (#11), echipa Toyota Gazoo Racing World RallyTeam are toate ingredientele necesare pentru această aventură captivantă.

Toyota Test – Jari-Mati Latvala – Gap – Photo Brieuc Merciere – Austral
Dacă Toyota s-a bucurat de un succes considerabil în World Rally Championship în trecut, proiectul Yaris WRC (o maşină de peste 380 CP) reprezintă un nou capitol în lunga şi ilustra istorie în motorsport a mărcii, parte a angajamentului acesteia de a-şi îmbunătăți continuu gama de maşini prin experiența dezvoltată în motorsport. Această experiență translatată în zona de cercetare-dezvoltare a companiei, în slujba noilor modele Toyota, reprezintă prioritatea principală a echipei Toyota Gazoo Racing World Rally Team pentru 2017.

Legendarul Raliu de la Monte-Carlo este cel mai vechi raliu din lume, în 2017 fiind la a 85-a ediție. Competiția marchează şi startul unei noi perioade în WRC, cu noutăți în regulamentul tehnic, care au determinat prezența unor maşini mai rapide, mai uşoare şi, mai ales, mai spectaculoase.

Cu o lungime de aproape 380 km, Raliul Monte-Carlo nu este cel mai lung eveniment din calendarul de raliuri, dar este probabil cel mai dificil. Vremea schimbătoare şi suprafețele variate se traduc adesea prin compromiterea alegerilor inițiale în materie de anvelope şi setări ale maşinilor, iar rolul aşa-numitelor “ice-note crews”, echipele care furnizează informații de ultimă oră despre condițiile traseului, devine crucial.