DGASPC Prahova – campanie de recrutare și identificare a persoanelor care sunt interesate de profesia de asistent maternal

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova anunță lansarea unei campanii de recrutare și identificare a persoanelor care sunt interesate de profesia de ASISTENT MATERNAL. Această inițiativă are ca scop identificarea celor care doresc să contribuie la creșterea și îngrijirea copiilor aflați în dificultate, oferindu-le un mediu familial sigur și iubitor.

Asistentul maternal este persoana fizică, atestată în condiţiile Ordonanței nr. 27 din 1 august 2024 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedura de atestare şi statutul asistentului maternal, angajată a direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, care asigură la domiciliul său sau, după caz, la reşedinţa sa creşterea, îngrijirea şi educarea copilului pe perioada aplicării măsurii de protecţie specială a plasamentului, a plasamentului în regim de urgenţă pentru copilul separat, temporar sau definitiv, de părinţii săi sau, după caz, în perioada de respiro a unui alt asistent maternal.

Poate fi atestată ca asistent maternal numai persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

a) a împlinit vârsta de 21 de ani;

b) a absolvit învăţământul liceal;

c) prin comportamentul său în societate şi profilul psihologic prezintă garanţii morale cu privire la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor;

d) persoana şi soţul/soţia prezintă disponibilităţi afective în relaţiile cu copiii, confirmate în urma evaluării psihologice;

e) soţul/soţia şi copiii care au împlinit vârsta de 14 ani şi care au acelaşi domiciliu sau, după caz, aceeaşi reşedinţă cu solicitantul îşi exprimă acordul cu privire la primirea în familie a unui copil/a unor copii;

f) are domiciliul sau, după caz, reşedinţa într-o localitate cu acces la servicii educaţionale, medicale pentru copilul/copiii pe care îl/îi va primi în plasament şi, după caz, la servicii de abilitare/reabilitare pentru copilul cu dizabilităţi;

g) are drept de folosinţă asupra unei locuinţe care acoperă în mod corespunzător necesităţile de preparare a hranei, de igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copilului/copiilor care urmează a fi primit/primiţi în plasament şi pentru care se poate asigura un spaţiu individualizat de odihnă şi efectuare a temelor;

h) cel puţin unul dintre membrii adulţi ai familiei realizează venituri, exceptând solicitantul, dacă acesta locuieşte cu unul sau mai mulţi membri.

Asistenții maternali sunt obligați să asigure integrarea copilului în viața socială (înscrierea la grădiniță, școală etc.), să asigure creșterea și îngrijirea copilului (înscrierea la medicul de familie, regim alimentar corespunzător vârstei, respectarea tratamentului medicamentos, evaluarea medicală periodică a copilului), să participe la întâlnirile copiilor cu familia naturală sau adoptivă, să pregătească copilul în vederea integrării în familia naturală sau adoptivă și să păstreze confidențialitatea informațiilor despre copii.

Evaluarea pentru acordarea atestatului de asistent maternal cuprinde: evaluarea socială și evaluarea psihologică. În urma parcurgerii acestor etape solicitanții selectați participă la programul de pregătire pentru exercitarea activității de asistent maternal.

Persoanele interesate pot solicita informații suplimentare la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova, din Ploiești, Șoseaua Vestului nr. 14-16, Serviciul Management de Caz pentru Asistenți Maternali Profesioniști, telefon/ fax: 0244/ 586.100, 0244/ 511.400, interior 233, e-mail: office@dgaspcph.ro sau amp@dgaspcph.ro.