Bilantul Activitatii de Inspectie Fiscala Prahova in luna martie

În cursul lunii martie 2012, personalul Activităţii de Inspecţie Fiscală Prahova şi-a intensificat acţiunile pe linia combaterii evaziunii fiscale, fiind efectuate 112 controale la agenţi economici contribuabili persoane juridice şi persoane fizice.
Urmare a verificărilor efectuate s-au stabilit suplimentar impozite şi taxe în sumă totală de 34.004 mii lei şi accesorii aferente în sumă de 20.059 mii lei. Pentru deficienţele constatate s-au aplicat un număr de 32 de amenzi contravenţionale în sumă totală de 70 mii lei. Totodată, în 17 cazuri in care au fost retinute indicii ce pot intruni elementele constitutive ale unei infractiuni, au fost sesizate organele de urmărire penala pentru un prejudiciu in suma totala de 18.043 mii lei.

De asemenea, menţionăm că, în 6 situaţii, în care urmare a verificărilor efectuate s-a constatat îndeplinirea condiţiilor prevăzute de O.P.A.N.A.F. nr. 575/2006 privind declararea contribuabililor inactivi, au fost întocmite procese verbale şi referate pentru includerea agentilor economici respectivi pe lista contribuabililor inactivi.

Pentru colectarea obligaţiilor fiscale stabilite prin acte administrative de impunere şi având în vedere că existau indicii că există pericolul ca debitorul să se sustragă, să îşi ascundă ori să îşi risipească patrimoniul, periclitând sau îngreunând colectarea, în 18 cazuri s-au dispus „măsuri asiguratorii” conform O.P.A.N.A.F. nr. 2605/2010 pentru suma totală de 19.086 mii lei.

Domeniile de activitate preponderente în care s-au identificat deficienţele care au condus la stabilirea diferenţelor suplimentare sunt: comerţ cu autoturisme şi autovehicule uşoare; lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale; comerţ cu ridicata pentru materialele şi minereuri metalice; fabricarea betonului; comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun; intermedieri în comerţul cu produse diverse; comerţ cu ridicata al cerealelor, seminţelor furajului şi tutunului neprelucrat; activităţi în ferme mixte.

Printre deficienţele identificate menţionăm:
– înregistrarea de cheltuieli ce nu îndeplinesc condiţiile de deductibilitate fiscală;
– relaţii cu furnizori cu comportament fiscal inadecvat, de tip fantomă, care nu au depus la organul fiscal teritorial pe raza căreia îşi au sediul social/domiciliul fiscal declarat, declaraţii privind obligaţiile fiscale datorate bugetului general consolidat al statului, nu funcţionează la sediul social/domiciliul fiscal declarat sau sunt declaraţi contribuabili inactivi;
– neînregistrarea în contabilitate în ordine cronologică a operaţiunilor patrimoniale;
– achiziţii în baza unor documente care nu îndeplinesc calitatea de documente justificative;
– neînregistrarea veniturilor realizate şi a taxei pe valoarea adăugată colectată aferentă.