ASTEA NU SUNT „PERLE”! ASA CEVA intra in categoria MIZERIEI! Raspunsurile elevilor care nu stiu „ce-i aia SCOALA”, la Evaluarea Nationala

Mai terminați odată cu insistența de a numi „așa ceva” „PERLE” la examen. Astea sunt o BĂTAIE DE JOC, sunt MIZERII, sunt un afront la ceea ce ar trebui să fie procesul învățării, dincolo de banca de la școală. Chiar dacă profesorii fac și imposibilul să îi aducă pe calea cea bună, dacă tu părinte, bunic, tutore îl lași LIBEEEEER cât se poate, sub apanajul ideii că așa învață să se descurce singur, fără măcar să-l întrebi cem ai face pe la școală, fără să-l ghidezi, NU în sensul de a-l ține „sub papuc”, riscăm să ne trezim, la propriu cu generații de analfabeți.  Totul pornește de la BUN SIMȚ, de la cei 7 ani de acasă, de la înțelegerea rostului școlii, de la lectura particulară. Degeaba îndopi apoi copilul/adolescentul cu editații, cu cadouri sau călătorii scumpe (pe modelul Goe)…!!!!!

 Ceea ce veți citi aici fa ce parte din ceva TRIST,  DUR, CONDAMNABIL!

„AȘA CEVA” umple netul zilele astea, după ce a început corectarea lucrărilor la Limba și Literatura Română de la Evaluarea Națională:  

Caracterizarea personajului:

– ”Cireșarii erau persoanele care acum, în iunie, și pââână în august, culegeau muuulte cireșe. Apoi le numărau: una, două, trei și tot așa. Șeful cireșarilor era numit cireșar-șef. Ce frumoasă era viața de cireșar!”.

– ”Unul dintre personaje se numea Tic. La fel ca în Tic Tac!”.

Subiectul cerea și o asociere a romanului cu alt volum citit:

– ”Pot asocia cartea „Cireșarii” cu Biblia, lectura mea suplimentară. Sunt personaje multe, frumoase și copii în amândouă. Printre care, Isus”.

– ”Cireșarii sunt Indiana Jones și Arca Secretelor, doar că români. Și eu ador cireșele! E trăsătura personală care mă apropie de personaj”.

Interpretarea stilistică:

– ”O figură de stil este fâlfâitul. Pentru că e un stil anume de a se se deplasa, fâlfâind unde ai nevoie în ziua aceea”.

– ”Figură de stil: aripa moale. Nu știm de ce e moale, poate nu e moale, dar așa i s-a părut drăguț autorului”.

Elevii au avut și de selectat verbe dintr-un paragraf, precizând modul:

– ”Foc este verb. Vine de la ”dai foc”, deci modul prezent”.

– “s” are rolul de verb, dar e neterminat”.

Un enunț cu “a avea” în formă negativă:

– “A avea bani, nu a nu avea!”.

Transcrierea subiectului primit:

– ”Striga cât îl ținea putorile”.