Masuri pana in 2013 pentru fluidizarea si siguranta traficului pe DN1

In scopul fluidizarii traficului si asigurarii unor conditii optime pentru siguranta circulatiei pe DN 1, in situatia cand in medie la punctul Barcanesti se inregistreaza 35.000 de vehicule ce tranziteaza in 24 de ore, la sediul Institutiei Prefectului a avut loc o sedinta de lucru privind masuri de prevenire a accidentelor rutiere si lucrari ce trebuie executate pe aceasta artera.
La sedinta au participat Marius-Gabriel Sersea, prefectul judetului Prahova, Rodica Parashiv, subprefect, Valerian Manta, sef Sectia Drumuri Nationale Ploiesti, comisar sef Gheorghe Militoiu, sef Birou Drumuri Nationale si Europene, Inspectoratul de Politie Judetean Prahova, Nicolae Popescu, inspector sef Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta.

In ordinea urgentei realizarii acestora, au fost discutate datele tehnice si posibilitatile alocarii de resurse pe parcursul anilor 2012 – 2013 pentru realizarea urmatoarelor lucrari:
• Refacerea si consolidarea zidurilor de sprijin de rambleu, inlocuirea parapetului deformabil flexibil si de zidarie, reparatii la poduri si podete, asigurarea scurgerii apelor de pe DN 1 km 111+000 – 138+000;
• Preluarea denivelarilor cauzate de existenta unor filoane de sare si aplicarea de covor asfaltic in doua straturi pe DN 1 km 93+000 – 96+500 (zona Cornu);
• Executia marcajului longitudinal axial si marginal transversal si divers pe intreg sectorul DN 1 km 39+300 – 138+000;
• Reabilitarea celor 3 pasaje de pe DN 1 km 53+650 – 67+284;
• Realizarea programului de fluidizare a circulatiei in Busteni km 129+000 – 132+000;
• Executarea unor pasarele pietonale in localitatea Comarnic in dreptul trecerii de pietoni de la punctul Gara;
• Realizarea programului de eliminare a „punctelor negre” si de fluidizare a circulatiei pe DN 1 km 39+300 – 138+000;
• Montarea de parapet greu de tip New Jersey pe axa drumului pe tot sectorul din DN 1 cu patru benzi (aproximativ 48 km);
• Verificarea tehnica a structurilor metalice la toate pasarelele pietonale;
• Completarea intregului sector de drum cu borne hectometrice.

Primele lucrari ce urmeaza a fi executate sunt preluarea denivelarilor si aplicarea de covor asfaltic in doua straturi in zona intrarii Cornu si montarea a 4,5 km de parapet greu de tip New Jersey pe axa drumului in zonele cu pericol crescut de accidente.

De asemenea, a fost analizat stadiul aplicarii programului „Iarna 2012 – 2013” si asigurarea cu dotare tehnica pentru deszapezire si aprovizionarea cu materiale antiderapante pentru asigurarea circulatiei pe timp de iarna pe DN 1.